Friday, July 08, 2011

Ayahanda & Bonda

salam.. all about Abah n Mak =)





sharing is caring (^_^)



Abah:

Muhammad bin Ibrahim. Lahir pada 25 Ogos 1947. mempunyai 8 orang anak termasuk aku la kan.. Abah aku ni orang Kedah  uols.. org yan besar.. Seorang abah yang tegas tapi penyayang orangnya.. tak caye?? tak caye suda! huhu.. tapi tu la hakikatnya..Abah aku ni mcm-mcm dh dia tempuh kat dalam hidup dia.. Abah slalu crita ttg kisah hidup dia.. camne dia jalani kehidupan kat KL.. Camne dia jumpa mak aku.. kisah-kisah dia sebelum ni.. sume dia crita kat anak-anak dia.. abah aku ni seorang yg periang.. suka buat lawak.. kalo aku sembang ngn abah aku, mesti kerja aku dok gelak jeh.. ok yang best pasal abah aku ni.. makan x berkira.. ada duit jeh mesti beli mcm-mcm makanan untuk anak-anak dia.. org kata biar sama=sama rasa.. n abah aku suka berkebun (^_^).. boleh dikatakan pe je yg dia tanam, mesti ktorg boleh makan hasil dia.. cayalah Abah! Abah slalu ckp kat ktorg, kalo dah berjaya or keje, xyah nak dok sibuk anta duit kat dia.. anta kat mak jeh.. sebab pe, sebab mak x keje.. n jgn jadi mcm dia.. Aku xtau l;a cne kehidupan aku kalo abah aku xda nanti.. hmmm... okeh2 xmo sedih2.. ABAH!!!! eni sayang kat abah!! (^_^)




ayahanda terchenta <3


Mak:

Vamaeyah binti Mohamed. Lahir pada 6 Ogos 1956. mempunyai 7 orang anak termasuk aku. Mak aku ni orang Perak. Orang Kuala Kangsar.. Ala.. kalo xtau usha google map erk.. hehehe.. mak aku ni garangggg.. auw takot! tapi garang-garang dia, kat dia jugak aku slalu luahkan rasa hati aku.. mak seorang ibu yg memahami.. satu sifat mak aku yg aku tabik spring kuasa 5 ialah mak seorang yg pandai simpan duit.. mane taknye..  tgh2 bulan org xda duit, tibe-tiba mak aku kuar duit cakap.. " nah g beli beras jap" mau aku x buat muka 5 kupang aku kat mak aku ni?? so x ke pelik.. kalo aku xda duit tu maknanya kena ikat perut smpai gaji kuar.. mak aku??? steady weh guwa ckp sama lu... Masakan mak aku pulak?? xyah cite r... best in da world!!!! korg mesti cakap "dh mak ko msti r ko ckp camtu..." tak weh, serius.. mak aku masak sayur yg ala-ala tu pon sedap tanpa guna sbarang serbuk perasa.. sebab mak aku ni anti ajinamoto tu.. dia kata, "kamu nak botak kepala makan ajinamoto?? aku tak nok!" haaa.. seee.. mmg dari kecik ktorg x dibiasakan dgn bahan penambah perisa ni... sume fresh2!! tgk r anak-anak dia.. sihat-sihat belaka.. kan mak kan.. hehehe!!! lagi satu.. amka aku ni fanatik tahap cipan kat novel.. kenal novel?? kalo x kenal tu hal ko! hahaha.. novel mak aku kat umah tu blh wat jualan amal taw tak.. betapa byknya smpai aku sendiri xtaw bpe jumlah dia.. n yg tlg belinya aku la.. sebab aku pon peminat novel cam mak aku... tapi sume novel cintan2 la.. baru feeling nak baca...hehehe.. mak aku slalu ckp kat aku, jaga diri, mak jauh x leh nk tgk kamu.. orang x tgk rupa, orang tgk kelakuan... baik mak... ayat tu slalu terpahat dalam hati eni ni haaa... sayaaaanngggg makkk!!!!




bonda terchenta <3




ok, pasal mak abah dh settle, nanti  cte pasal adik bradik aku pulakk.... tungguuuuu~~~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...