Friday, July 08, 2011

Pekerja Swasta !

aku syg simbol ni (^_^)



salam..
okeh. arini nak cite pasal tempat keje.. sbb dlm byk2 benda yg aku dh wat kat blog ni, tempat keje aku jeh aku x selongkar kat korg sume.. okeh, aku adalah seorg pekerja swasta dibawah naungan Golden Arches Restaurant Sdn Bhd yg lebih dikenali mekdi(mcd) dikalangan manusia-manusia diluar sana.. mmg pandang keje aku ni cam "ala, takat keje mekdi pe la sgt..." org mesti akan ckp camtu kn... tapi, aku still bangga aku dgn rezeki yg Allah bagi kat aku ni.. 

1st sbb aku blaja berdikari. npe aku ckp berdikari?? sbb aku x dok ngn family aku kat cni... family aku nun jauh kat perak.. aku kat shah alam.. mak abah!!! rinduu!!! sewa bilik cari rezeki.. (sedey la plak)

2nd, sbb aku x de rezeki nak smbung blaja.. so, aku stay jeh kat bumi Shah Alam ni..

3rd sbb aku ramai kawan kat cni.. korg ingat keje mekdi steady?? stress nk mam gak la... kerenah para pelanggan ktorg yg pelbagai plak tu.. tapi alhamdulillah aku still berdiri di atas kaki aku sendiri (yela xkn atas kaki org kot, mau patah kaki tuan pny badan) aku blaja bahagikan kewangan aku sendiri, dulu blh la sume mak aku yg kasi (even x semua) tp skang duit aku, ada sebahagian tu milik family aku.. even x byk, aku still boleh kirim walaupun mak aku kdg2 x harap pon duit tu dari aku.. dan aku dah mula belajar tuk jd seorg yg bertanggungjawab n cuba tuk x lupa asal usul aku dari mana aku dtg dan bagaimana cara aku hadapi sume ni tanpa ada insan yg bernama mak n abah kat sisi aku..

okeh2 tutup kisah yg menyayat hati ni.. store(restoran) tempat aku keje ni nama dia Mc Donald's Section 3 DT Shah Alam.. berdekatan dgn UiTM Shah Alam btl2 kat round the board berhampiran Wet World Shah Alam.. amik ko details aku kasi, nak bagi clear, so korg imagine la kedudukan mekdi tu.. mekdi ni dua tingkat kre satu lot tu dia conquer sorg r.. sbb ad drive-thru kan.. position aku kat ctu adalah Crew Trainer (yg dulu dikenali sbg Crew Leader) n aku dh keje kat ctu hampir setahun.. bulan 8 ni genap la setahun aku berada di bawah naungan Golden Arches Restaurant Sdn Bhd..

aku hepi menjadi seorg warga mekdi sbb aku ada seorg boss yg baik n manager-manager yg supportive sgt! luv uols! thumbs up!

credit to fareed


(^_^)





3 comments:

  1. weyy,,,awat setiap kali aku gi mcD tpt mu koje ni, aku xpenah nmpak mu ye?? jenoh aku cari mike,...hehehhe

    ReplyDelete
  2. teruskn perjuangan kamu kungfu panda

    ReplyDelete
  3. sy pulok mgr mcd :)

    2nd asstnt..

    nice to meet ur blog.. hehehe:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...